Europos Sąjungos fondų investicijos

2020 m. gruodžio 22 d. buvo pasirašyta projekto „Koordinuotai mokiniams teikiamų švietimo pagalbos, socialinių ir sveikatos priežiūros paslaugų modelio diegimas Molėtų rajone 09.2.2-ESFA-K-730-01-0013 finansavimosutartis.

2014-2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas 09.2.2-ESFA-K-730 priemonės „Mokyklų pažangos skatinimas projektas „Koordinuotai mokiniams teikiamų švietimo pagalbos, socialinių ir sveikatos priežiūros paslaugų modelio diegimas Molėtų rajone finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis.

Molėtų rajono savivaldybės bendrojo, ikimokyklinio ir specialiojo ugdymo mokyklose mokosi 465 (skaičius nuolat kinta, didėja) mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių (toliau SUP). Tai yra net 22,3 proc. visų rajone besimokančių vaikų. Specialiojo pedagogo pagalbą 2019-2020 metais gavo 219 mokinių, t. y. 47 proc. mokinių, kuriems būtina ši pagalba. 246 mokiniams (53 proc.) ji buvo neprieinama dėl pagalbosspecialistų trūkumo. Siekiant didinti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų ugdymo veiksmingumą ir švietimo pagalbos prieinamumą bus diegiamas koordinuotai teikiamos švietimo pagalbos, socialinės ir sveikatos priežiūros paslaugų organizavimo modelis.

Modelio diegimas susidės iš 2 veiklų:

1. koordinuotas švietimo pagalbos, socialinės ir sveikatos paslaugų teikimas,
2. pedagogų kvalifikacijos tobulinimas.

Kuriamo modelio veiklos bus orientuotos į nepakankama apimtimi teikiamų paslaugų plėtrą ir neteikiamų ar neprieinamų, tačiau reikalingų paslaugų teikimą. Planuojama, kad bus reikšmingai išplėstos logopedo, psichologo, specialiojo pedagogo, socialinio pedagogo ir neformaliojo švietimo SUP turintiems vaikams paslaugos. Taip pat, siekiant, kad švietimo, socialinės ir sveikatos priežiūros pagalba būtų prieinama visame rajone, bus sukurta mobili pagalbos specialistų komanda. Trys Molėtų r. švietimo pagalbos tarnybos darbuotojai bus apmokyti teikti pagalbą autizmo spektro, elgesio ir emocijų sutrikimų turintiems vaikams bei jų tėvams ir teiks taikomosios elgesio analizės (ABA terapija), kognityvinės elgesio korekcijos EQUIP programos ir elgesio korekcijos specialisto pagalbos paslaugas.

Planuojama, kad bus išplėstos psichosocialinės pagalbos ir psichologinės pagalbos teikimas vaikams ir tėvams. Išplėsta atviro darbo su jaunimu paslauga ir pradėta teikti pasirengimo šeimai ir tėvystės įgūdžių mokymai, mediacijos, vaikų dienos socialinė priežiūros paslaugos.

Projekto tikslas – didinti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų ugdymo veiksmingumą ir švietimo pagalbos prieinamumąpadėti mokiniui lavintis, mokytis pagal gebėjimus, įgyti išsilavinimą ir kvalifikaciją, pripažįstant ir plėtojant jų gebėjimus ir galias.

Projektas įgyvendinamas su partneriais: Molėtų r. Giedraičių Antano Jaroševičiaus gimnazija, Molėtų r. Alantos gimnazija, Molėtų „Vyturėlio vaikų lopšelis-darželis, Molėtų vaikų savarankiško gyvenimo namai, Molėtų r. švietimo pagalbos tarnyba, Molėtų kultūros centras, VšĮ Alantos technologijos ir verslo mokykla, VšĮ Molėtų r. pirminės sveikatos priežiūros centras, VšĮ Molėtų ligoninė, Asociacija „Sprendimai šiandien.

Projekto trukmė 24 mėnesiai.

Projekto biudžetas 321 828,52 Eur, iš jų: ES 300 000,00 Eur, Molėtų rajono savivaldybės biudžeto lėšos 21 828,52 Eur.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *